Saturday, October 17, 2009

MAUT


Kehadiran maut merupakan isyarat bahawa kehidupan di dunia akan dilanjutkan dengan kehidupan yang hakiki.Maut juga membangunkan manusia yang terlena dengan kesenangan sementara.

Kubur tempat kediaman, tanah adalah tempat pembaringan, cacing menjadi teman, Munkar dan Nakir sebagai sahabat yang nilai amalan.Hari kiamat merupakan waktu yang dijanjikan sedangkan syurga dan neraka merupakan rumah masa depan.Sesungguhnya insan yang berakal memahami bahawa kehidupan yang hakiki adalah kehidupan sesudah mati.

Kubur dan akhirat merupakan dua destinasi yang mesti ditempuh oleh setiap insan.Hanya dengan tunduk dan beramal ibadah kepadaNya mampu menyelamatkan diri dari kesengsaraan...dipetik dari NIKMAT DAN AZAB AKHIRAT-IBRAHIM MUHAMMAD JAMAL..

Bersediakah kita untuk menerima MAUT yang datang bertandang pada bila-bila masa yang tidak diketahui...cukupkah amalan dan ibadat kita...Bagaimanakah sakaratulmaut itu...Adakah kita mampu menghadapinya...Seram sejuk apabila memikirkannya...Semoga kita memperoleh HUSNUL KHATIMAH.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails